chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Vlimpershandleiding: Telewerk invoeren

    Met deze handleiding kan je telewerk invoeren.

    Vlimpersscherm 1: Afwezigheidsmutatie

    Ga naar Salarissen (GBL) > Gegevens ontvanger > Afwezigheid bereren > Afwezigheidsmutatie

    De afwezigheid telewerken wordt aangevraagd door het personeelslid zelf via Selfservice werknemer. Deze werkwijze beschrijft hoe de Personeelsadministratie telewerken van een personeelslid kan invoeren.

    1: 'Plusteken'

    • Klik op ‘Plusteken’

    2: <Verlofopname>

    • Vul bij <Verlofopname> VO_AT_TLW of %TLW

      Opgelet: vanaf 1 november 2020 kan deze afwezigheidscode tijdelijk niet meer gebruikt worden. Vanaf 1 november 2020 registreer je het telewerken die meer afgestemd is op de coronamaatregelen.
      Bij deze codes is er geen goedkeuring nodig van de leidinggevende. Er zijn 2 codes:

      VO_AT_CTG of %CTG, dit staat voor Telewerken – geen quarantaine
      VO_AT_CTQ of %CTQ, dit staat voor Telewerken – in quarantaine

    3: <Begindatum>

    • Vul de begindatum in

    4: <Einddatum>

    • De einddatum staat automatisch op de begindatum, pas <Einddatum> eventueel aan

    5: <Periode>

    • De periode staat standaard op Volledige dag. Pas de periode eventueel aan.

    6: <Uurgedeelten>

    • <Uurgedeelten> worden enkel ingevuld als <Periode> Tijd werd geselecteerd. Telewerken kan niet in Tijd worden aangevraagd.

    7: <Status aanvraag>

    • Als de Personeelsadministratie een afwezigheid invoert, staat <Status aanvraag> standaard op goedgekeurd.

    8: Details

    • Klik op Details
    • <Ltst bijgewerkt op> geeft de datum van de laatste wijziging aan deze afwezigheid
    • <Verwerk. Status> geeft aan of de aanvraag al dan niet werd verwerkt in de tellers
    • <Verwerkingsdatum> geeft de datum wanneer deze afwezigheid werd verwerkt in de tellers

    9: <Motivering>

    • Vul eventueel <Motivering> in om de aanvraag van de afwezigheid te motiveren

    10: <Werklocatie>

    • <Werklocatie> staat standaard op Thuis. Pas eventueel aan.
    • Indien u bij <Werklocatie> Satelietk. kiest, verschijnt er een extra veld <Locatiecode>. Vul <Locatiecode> in.
    • Indien u bij <Werklocatie> Overige kiest, moet u het adres toevoegen via 'Adres bewerken'.
    • <Werklocatie> is niet zichtbaar bij de afwezigheidscode %CTQ

    Zowel de werknemer, de manager, de superior, de doublure(s), als de prikklokbeheerder ontvangen een elektronisch bericht bij het valideren van de afwezigheid.