chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Vlimpershandleiding: Tijdelijke terbeschikkingstelling

    Met deze handleiding kan je een tijdelijke terbeschikkingstelling invoeren.

    De tijdelijke terbeschikkingstelling kan men terugvinden in het Vlaams Personeelsstatuut, artikel X.43 bis : Als een ambtenaar of groep van ambtenaren binnen de diensten van de Vlaamse overheid tijdelijk taken uitoefent ten behoeve van een andere entiteit, raad of instelling binnen de diensten van de Vlaamse overheid, zijn de arbeidsvoorwaarden die gelden bij die andere entiteit, raad of instelling van toepassing gedurende de uitvoering van de taken.

    In Vlimpers moeten er een aantal zaken geregistreerd worden. Er mag geen nieuwe arbeidsrelatie worden aangemaakt.

    Deze registratie geldt ook voor deeltijdse tijdelijke terbeschikkingstelling.

    Vlimpersscherm 1: Functiegegevens

    Ga naar Personeelsbeheer > Functiegegevens > Functiegegevens

    Tabblad Werklocatie:

    1: 'Plusteken'

    • Klik op ‘Plusteken’ en voeg een nieuwe functierij toe.

    2: <Ingangsdatum>

    • Vul de startdatum van de tijdelijke terbeschikkingstelling in

    3: <Actie>

    • Selecteer <Actie> Gegevenswijziging

    4: <Reden>

    • Selecteer <Reden> Andere

    Wijzig de andere gegevens niet!

    Tabblad Vo Specifieke gegevens:

    5: <Tijdel. terbeschikkingstelling>

    • Vink dit veld aan
    Opgelet

    Wanneer personeelsleden terbeschikking worden gesteld dan moet de leidinggevende van de entiteit van oorsprong de verloven die betrokkene aanvraagt tijdens de te presteren taken bij de andere entiteit doorsturen naar de leidinggevende bij de andere entiteit. Dit doet men door de afwezigheid in de werklijst toe te wijzen naar de leidinggevende van de entiteit waar betrokkene terbeschikking wordt gesteld. De leidinggevende van de entiteit van oorsprong dient de aanvraag te openen, onderaan de aanvraag ziet men een veld Toe te wijzen aan, hier vult men adhv het vergrootglas de gegevens van de leidinggevende van de andere entiteit in en klikt men vervolgens op de knop ‘Opnw toew.’. De aanvraag verdwijnt uit de werklijst van de leidinggevende bij de entiteit van oorsprong en verschijnt in de werklijst van de leidinggevende van de entiteit waar het personeelslid ter beschikking werd gesteld.

    Als de tijdelijke terbeschikkingstelling wordt beëindigd, volg dan onderstaande stappen:

    Vlimpersscherm 2: Functiegegevens

    Ga naar Personeelsbeheer > Functiegegevens > Functiegegevens

    Tabblad Werklocatie:

    1: 'Plusteken'

    • Klik op ‘Plusteken’ en voeg een nieuwe functierij toe.

    2: <Ingangsdatum>

    • Vul de einddatum van de tijdelijke terbeschikkingstelling in

    3: <Actie>

    • Selecteer <Actie> Gegevenswijziging

    4: <Reden>

    • Selecteer <Reden> Andere

    Wijzig de andere gegevens niet!

    Tabblad Vo Specifieke gegevens:

    5: <Tijdel. terbeschikkingstelling>

    • Vink dit veld af