Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe verzend je een fax via Outlook? Outlook

Hoe verzend je een fax via Outlook?

Het wordt bijna niet meer gedaan... maar heel af en toe moet je misschien nog een fax versturen naar een externe partij.

Aangezien er binnen de Vlaamse overheid amper nog fysieke fax-toestellen zijn, kan je hiervoor Outlook gebruiken.

  • Stap 1

    Open Microsoft Outlook (de desktop applicatie) of Outlook online

  • Stap 2

    Stel een nieuwe e-mail op

    • in het VAN:-veld: hier kan je jouw e-mail adres laten staan of je kan de gemeenschappelijke mailbox plaatsen waar de terugkomende faxen dan eventueel op kunnen binnenkomen (zie onder voor meer info)
    • in het NAAR:-veld: schrijf het faxnummer van de bestemmeling gevolgd door @fax.vlaanderen.be : bijvoorbeeld 025531234@fax.vlaanderen.be
    • in het ONDERWERP:-veld: een titel voor je fax
    • in de BOODSCHAP zelf: typ hier je tekst die moet verzonden worden;
      je kan ook een bijlage (Word, pdf, ...) aan je boodschap toevoegen - deze wordt dan omgevormd naar extra fax-pagina’s
  • Stap 3

    Druk op VERZENDEN.
    Je mail wordt nu door de faxserver omgezet naar een fax-document en verstuurd.

Hoe ontvang je binnenkomende faxen?

Als een externe partij je een fax wil doorsturen, moet je hen een faxnummer kunnen doorgeven… Maar welk faxnummer?

Binnen elke entiteit zijn er nog wel enkele gemeenschappelijke mailboxen waar ook een faxnummer aan verbonden is. Contacteer je ICT-contactpersoon voor meer informatie.

De binnenkomende fax wordt afgeleverd in die gemeenschappelijke mailbox als een pdf-bestand.