chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Hoe voeg je een contact toe?

    Eindgebruikers

    De kans is groot dat je al contacten in Teams hebt staan. Deze komen dan misschien uit je vroegere Skype voor Bedrijven-account, of zijn gesynchroniseerd vanuit Outlook.

    Interne contacten hoef je eigenlijk niet toe te voegen als ‘officieel contact’, want al hun gegevens zijn sowieso al beschikbaar in je Teams app.
    Dit document toont hoe je externe contacten manueel kan toevoegen in Teams.

    1. Klik in het linkermenu op Oproepen > Contacten.
    2. Klik rechtsboven op Contact toevoegen.
      Contact toevoegen
    3. Typ de volledige naam in het zoekveld. Teams zal melden dat er geen overeenkomsten gevonden zijn. Negeer dit bericht en druk op <ENTER>.
      Typ de naam
    4. Vul het volgende formulier in.
      Naam en telefoonnummer zijn verplichte velden. Een e-mailadres kan je niet toevoegen.
      Toevoegen aan contacten
    5. Klik op Toevoegen.
    6. Het externe contact is nu toegevoegd aan je contactenlijst.

    Tips

    Je Outlookcontacten synchroniseren automatisch in Teams, d.w.z. maak je een contact aan in Outlook, dan verschijnt dit ook in je contactenlijst in Teams. Hierbij zijn enkele kanttekeningen te maken:

    • Het kan een tijdje duren eer dit in orde komt.
    • Bovendien werkt dit enkel als de contactgegevens in Outlook een telefoonnummer bevatten.
    • Het e-mailadres van de Outlookcontacten verschijnt niet bij hun gegevens in Teams.
    • De synchronisatie werkt overigens maar in één richting; je Teamscontacten synchroniseren niet naar Outlook.