chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Hoe voeg je een tab naar een bestaande SharePoint bibliotheek toe?

    Eindgebruikers

    In Teams kan je documenten aanmaken, uploaden en delen binnen elk teamkanaal (onder het tabblad ‘Bestanden’). Maar misschien bestaat er al een (oudere) SharePoint documentenbibliotheek, die al jaren gebruikt wordt en dus al heel wat waardevolle documenten bevat. In dat geval zou het goed kunnen dat er behoefte is om vanuit Teams rechtstreeks aan die bestanden te kunnen. Gelukkig is het perfect mogelijk om zo’n bestaande documentenbibliotheek te verbinden met een teamkanaal, zodat die schat aan informatie blijft renderen zonder dat je daarvoor alle gegevens naar een documentenbibliotheek in Teams hoeft te verplaatsen. 

    1. Klik op het + icoon in het kanaal waaraan je de tab wil toevoegen.
      Hoe voeg je een tab naar een bestaande SharePoint-bibliotheek toe
    2. Selecteer Documentbib.
      Hoe voeg je een tab naar een bestaande SharePoint-bibliotheek toe
    3. Selecteer de site waar de bibliotheek zich bevindt.
    4. Klik op Volgende.
      Hoe voeg je een tab naar een bestaande SharePoint-bibliotheek toe
    5. Selecteer de bibliotheek.
      tab toevoegen
    6. Klik op Volgende.
    7. Kies een naam voor de tab.
    8. Klik op Opslaan.
      Hoe voeg je een tab naar een bestaande SharePoint bibliohteek toe

    Nuttige video's (enkel toegankelijk voor werknemers Vlaamse overheid)

    Een Sharepoint Documentbibliotheek toevoegen aan Teams
    Een SharePoint Online site toevoegen aan Teams