chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Wanneer kies je voor een “gewone” virtuele vergadering en wanneer voor een live event?

    Eindgebruikers

    Virtuele vergaderingen en live events zijn sterke formats om een boodschap te delen met je doelpubliek, los van enige fysieke grens. Allebei hebben ze voordelen en beperkingen, maar wat kies je precies wanneer?

    Virtuele vergaderingen zijn vooral gericht op interactie van de deelnemers. Alle deelnemers zouden tenminste het woord moeten kunnen nemen, als ze dat willen natuurlijk. Je bent beperkt tot 250 deelnemers, wat best veel is, maar als je dit wil delen met een groter publiek stoot je natuurlijk op beperkingen. Zo lang je je tot dat aantal beperkt, kan je ook gewoon mensen uitnodigen om mee te kijken, maar dan hoop je natuurlijk op een stukje goede wil dat ze niet onnodig je vergadering via hun microfoon onderbreken. Je kan wel spelen met de vergaderlobby om te bepalen wie wanneer toetreedt.

    Bij live events mik je minder op interactie, maar meer op een boodschap delen met een groot publiek. Dit is een zeer sterk alternatief voor een evenement met meerdere sprekers dat je fysiek niet kan laten doorgaan. Maar liefst 10000 mensen kunnen meekijken, het enige wat ze nodig hebben is een link naar je live event. De link maak je eenvoudig aan bij de opzet van het event. Rolverdeling is hier wel belangrijk: wie presenteert en wie produceert? Als producer bepaal jij steeds wie wanneer in beeld komt, jij beslist wat de kijkers te zien krijgen. Schriftelijke interactie met je publiek blijft mogelijk via de Q&A.