chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Hoe deel je een document vanuit Word?

    Eindgebruikers

    Als je een Word document gemaakt hebt en dat wilt delen, dan kan dat rechtstreeks vanuit Word. Er zijn, afhankelijk van met wie je wil delen en waar je je document hebt geplaatst, verschillende opties:

    • je document staat op een gedeelde SharePoint-site waarop jij en je collega al regelmatig samenwerken: in dat geval kan je beter vanuit Outlook een mailtje sturen met de boodschap dat je een document hebt gemaakt en wacht op haar/zijn aanvullingen.  In Outlook kan je dan makkelijk een link toevoegen via het bijlage-icoon; zie Hoe kies je een recent gebruikt bestand als bijlage voor een mail?
    • je document staat op een SharePoint site en je wil het document delen met een extern iemand, die nog geen toegang heeft tot je SharePoint site (of OneDrive voor Bedrijven), zie procedure 1 hieronder.
    • je document staat op een interne locatie van waaruit je niet mag delen. Oordeel dan of het nuttig en aangeraden is om dit document te versturen als een (pdf-)bijlage; zie procedure 2 hieronder.

    Procedure 1: als je het document wil delen met een externe

    1. Bewaar het document op een locatie in de cloud (bijvoorbeeld een SharePoint bibliotheek waar het toegelaten is om met externen te delen of je eigen OneDrive voor Bedrijven).
    2. In het Word document, klik op Delen. sharepoint delen
    3. Typ het e-mail adres van de persoon met wie je wil delen en geef aan of die persoon het document mag bewerken of niet.
    4. Typ een korte tekst naar de persoon met wie je deelt.
    5. Klik op Delen. sharepoint delen3
    6. De andere persoon krijgt nu een e-mail met een link naar je document. Hij/zij zal zich moeten aanmelden met een Microsoft account (Office 365 gebruikersgegevens of Hotmail/Live account) om aan je document te kunnen werken.

    Procedure 2: als je het document wil sturen als bijlage

    1. In het Word document, klik op Delen.
    2. Klik onderaan het rechterpaneel op de link Als bijlage verzenden.
    3. Vervolgens kan je nog kiezen of het document als Word bestand of als PDF moet verstuurd worden. als bijlage verzenden
    4. Uiteindelijk opent er zich een Outlook mail waarin je de bestemmeling kan invullen en je een boodschap kan bijschrijven.