chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Veelgestelde vragen digitale handtekenmap

    Toegang digitale handtekenmap

    Ik wens toegang tot de Digitale Handtekenmap. Wat moet ik doen?

    Contacteer de lokale beheerder van je organisatie. De lijst met lokale beheerders van de Vlaamse overheid is beschikbaar in Lokale beheerders Vlaamse overheid (enkel toegankelijk voor personeel Vo) (externe link).

    Ik ben geregistreerd in de Digitale Handtekenmap en kan niet inloggen met mijn eID.

    Eén van de redenen kan zijn dat 'popups' niet toegelaten zijn in je browser. Laat 'popups' toe en probeer opnieuw.

    Welke browsers worden ondersteund?

    De meest courante webbrowsers worden ondersteund.

    Ik krijg bij het aanmelden de foutmelding "ophalen van gegevens uit gebruikersprofiel is mislukt"

    ""

    Dit wil zeggen dat er problemen zijn met de provisionering van uw account.

    Geef dit door aan de 1700 zodat uw account kan rechtgezet worden.

    Document handtekenklaar maken

    Hoe maak ik een document handtekenklaar?

    Het klaarmaken van een document bestaat voornamelijk uit het plaatsen van een vak voor de digitale handtekening op het document voor elke ondertekenaar opgenomen in de werkstroom. Je leest er meer over in de handleiding.

    Document handtekenen

    Wat is het verschil tussen de eID smartware en de eID middleware van fedict?

    De eID smartware is noodzakelijk indien je digitaal wenst te tekenen via de applicatie Digitale Handtekenmap.
    De fedict middleware is noodzakelijk voor authenticatie en toegang tot bepaalde applicaties.
    Indien je een document digitaal ondertekent via Adobe Reader, wordt er eveneens gebruik gemaakt van de fedict middleware.
    De eID smartware als de fedict middleware zijn onafhankelijk van elkaar en kunnen beide geïnstalleerd worden op je computer. 

    Ik kan niet tekenen in de Digitale Handtekenmap

    Enkel gebruikers die beschikken over de toegang tot de Handtekenmap via het Vo Gebruikersbeheer kunnen aanmelden en documenten ondertekenen.

    Verzeker dat je eID smartware aanwezig is. Dit kan je testen door te surfen naar https://vo-connector.keysign.eu/#/. Indien de eID smartware niet aanwezig is, kan je dit via die link installeren.

    Verzeker je er ook van dat je kaartlezer verbonden is met je computer en dat je eID kaart is ingestoken in de kaartlezer.

    Hoe kan ik documenten in bulk ondertekenen?

    Bulk ondertekenen is een standaard functionaliteit in de Handtekenmap die voor iedereen beschikbaar is.
    Na het aanmelden in de Handtekenmap dient men te gaan naar de documenten in de status ‘In afwachting van Verwerking’.

    Hier selecteert men dan 1 of meerdere documenten die men wenst te ondertekenen en dan verschijnt het icoontje van Bulk ondertekenen:

    ""

    Men dient dan bulkondertekenen te kiezen en dan krijg je opnieuw een overzicht van de geselecteerde documenten die men wil tekenen:

    ""

    Als je dan op volgende klikt, kan men de geselecteerde documenten ondertekenen door slechts 1x de pin code in te geven.

    Dit is ook terug te vinden in onze Handleiding, die beschikbaar is op onze website.

    Ik krijg de Foutmelding: "Uw rol staat niet toe een van de geboden garanties te gebruiken"

    Dat wil zeggen dat het niveau van zekerheid niet correct staat.
    U kan dit wijzigen via de instellingen van het handtekenvak. Daar voegt u bij “Niveau van zekerheid” eSeal toe ipv Advanced Electronic Signature (AES). Klik nadien op Opslaan:  

    ""

    ""