chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Preventiemiddelen van de werkgever

    Doel van het preventief optreden door het lijnmanagement:

    • controles en het opsporen van misbruiken vermijden;
    • de schending van het privéleven van de medewerker zoveel mogelijk beperken bij controles.

    Het lijnmanagement doet dit onder andere door:

    • de toegang tot bepaalde sites blokkeren. De Vlaamse overheid verwacht immers van haar werknemers dat ze internet als werkinstrument  gebruiken. Het veelvuldig bezoeken van bepaalde sites kan bovendien het netwerk belasten. Op het ICT-extranet (enkel toegankelijk voor personeelsleden van de Vlaamse overheid) vindt u meer informatie over het beheer van het internetverkeer (Die informatie geldt alleen voor de entiteiten die gebruik maken van de gemeenschappelijke ICT-dienstverlener).
    • de personeelsleden van de Vlaamse overheid aan te raden een privé-account te gebruiken voor het versturen van privé e-mails (meer informatie over privégebruik van e-mail).
    • Afspraken te maken over werkgerelateerde bestanden. Deze bestanden worden bewaard op opslagmedia die toegankelijk zijn voor de hiërarchische chef en de collega’s. Persoonlijke bestanden op die opslagmedia worden duidelijk als ‘Persoonlijk’ aangeduid.
    • afspraken te maken bij een geplande langdurige afwezigheid over:
      • het doorsturen van e-mails;
      • het plaatsen van afwezigheidsboodschappen in e-mailaccounts;
      • het plaatsen van werkgerelateerde bestanden op opslagmedia die door verschillende medewerkers worden gedeeld.
    • te zorgen voor een afwezigheidsboodschap bij een onverwachte en mogelijke langdurige afwezigheid van een medewerker. Zo zijn alle correspondenten van het afwezige personeelslid op de hoogte van diens afwezigheid en beschikken ze over de contactgegevens van andere medewerkers bij wie ze terecht kunnen.