chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Thema 2: Efficiënt

    Roadshow Het Facilitair Bedrijf - thema efficiënt

    Het Facilitair Bedrijf kan jouw entiteit helpen om efficiënter te werken. Tijdens de klantendag verkrijg je inzicht in hoe je het gebouwbeheer kan optimaliseren voor je entiteit, of hoe je de vastgoedportefeuille efficiënt kan beheren ... 

    9:15 - 10:00

    Klantenservicebeheer: jouw dossiers, onze zorg!

    Het Facilitair Bedrijf beschouwt klantenservice als een essentieel onderdeel in het systematisch verbeteren van de eigen werking. Benieuwd naar hoe klantenservice een belangrijke sleutel tot succes kan vormen? Kom dan zeker een kijkje nemen tijdens de klantendag.

    Spreker: Kutlu Duran

    Kutlu Duran werkt voor Het Facilitair Bedrijf als Projectleider ITSM, met CRM als onderdeel. Met zijn jarenlange ervaring binnen ITSM, is hij de persoon bij uitstek voor het geven van deze sessie! Zijn interesse in businessprocessen, communicatie, governance, data-analyses,… komt goed van pas binnen zijn huidige rol.

    Doelgroep: focus op medewerkers Vlaamse overheid

    10:15 - 11:00

    Op zoek naar winwinsituaties - infosessie voor meerwaardezoekers

    Het Facilitair Bedrijf streeft continu naar efficiëntiewinsten. Daarbij zet het medewerkers optimaal in met het oog op de dienstverlening naar klanten toe. Hoe kunnen we efficiëntiewinsten realiseren die zowel voor klanten als voor Het Facilitair Bedrijf een winwinsituatie betekenen? Kom het te weten aan de hand van enkele concrete cases.

    Spreker: Kelly De Bremaeker, Veronik Van Rillaer, Karel Leconte, Afdeling Facilitair Management

    Doelgroep: iedereen

    11:15 - 12:00

    VAC’s (centrum)steden: waar en waarom? Hoe valoriseert Het Facilitair Bedrijf verlaten gebouwen? Een kijkje in de vastgoedstrategie van de Vlaamse overheid

    Team Vastgoedbeheer stelt ontzorging en een optimale dienstverlening voorop bij het uitrollen van 'mini-versies' van nieuwe Vlaamse Administratieve Centra. Benieuwd naar de strategie achter het concept van de mini-VAC's? Kom dan zeker je oor te luisteren leggen. 

    Hoe zorgen we ervoor dat verlaten gebouwen optimaal renderen? De valorisatie ervan gebeurt volgens de 'omzendbrief domeinbeheer' en het 'decreet vervreemding onroerende domeingoederen'. Onze assetmanager en expert vastgoedbeleid vertellen je er alles over.

    Sprekers VAC Gent: Anne-Sofie De Loore  en Jan Bagué , Team vastgoedbeleid en Team vastgoedbeheer

    Anne-Sofie De Loore (°1985) studeerde in 2009 af als Master in de Rechten aan de Universiteit Gent. In 2010 behaalde ze het master-na-masterdiploma Notariaat. Na een aantal korte werkervaringen bij de FOD Financiën (Kadaster, Registratie en Domeinen) en in het notariaat, maakte ze de overstap naar de Vlaamse overheid. In 2011 startte ze bij het Departement Financiën en Begroting als dossierbeheerder bij de dienst Patrimoniumbeheer enerzijds, en als Vlaamse instrumenterende ambtenaar bij de dienst Vastgoedakten anderzijds. In 2015 werd de dienst Patrimoniumbeheer overgeheveld naar Het Facilitair Bedrijf, waar Anne-Sofie als Expert vastgoedbeleid instaat voor de valorisatie van het vastgoed van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest.

    Jan Bagué (°1989) studeerde Handelswetenschappen aan de Hogeschool-Universiteit Brussel. Na een eerste werkervaring als klantenadviseur bij Belfius bank en verzekeringen, maakte hij de overstap naar de vastgoedsector. In 2013 begon hij bij de Regie der Gebouwen: de vastgoedbeheerder voor de federale overheid. Daar stond hij in voor de huisvesting van de federale ambtenaren in Vlaanderen. In april 2019 maakte hij de overstap naar het Facilitair Bedrijf als asset manager bij de dienst Vastgoedbeheer.

    Sprekers VAC Leuven: Anne-Sofie De Loore en Sven Cornelis

    Anne-Sofie De Loore (zie boven)

    Sven Cornelis (°1978) studeerde in 2001 af als Licentiaat in de Handelswetenschappen aan de Vlekho Business School te Brussel. Nadien verdiepte hij zich in de vastgoedmaterie door het volgen van diverse vastgoedgerelateerde opleidingen te Syntra en KU Leuven Kulak. Na een uitgebreide commerciële carrière in zowel de financiële als de bedrijfsvastgoedwereld maakte hij in maart 2019 de overstap naar Het Facilitair Bedrijf waar hij werkzaam is als Asset Manager Vastgoed. Hij is verantwoordelijk voor de huisvesting van de Vlaamse ambtenaren en staat hierbij ondermeer in voor het detecteren van de behoeften van de entiteiten, het zoeken naar de meest geschikte locaties en het onderhandelen met de eigenaars.

    Doelgroep: entiteiten Vlaamse overheid

    13:00 - 13:45

    VAC LEUVEN: In Leuven halen we energie uit de bodem: rondleiding en infosessie Beo-veld

    Een BEO-veld is een manier om met energie uit de bodem te koelen of verwarmen. BEO staat voor 'boorgaten energieopslag'. Het Facilitair Bedrijf biedt je samen met leverancier Cofely een infosessie en rondleiding over hoe het VAC Leuven bodemenergie gebruikt voor het verwarmen en koelen van het gebouw.

    Doelgroep: iedereen

    VAC GENT: Samenwerking met de Vlaamse overheid op het vlak van de verkoop van vastgoed

    Het onbenutte vastgoed van de Vlaamse overheid wordt eerst op de interne vastgoedmarkt gepubliceerd. Daarna wordt het aangeboden op de publieke markt. Wil je een grond of een (ruimte in een) gebouw verkopen, verhuren of via een ander transactietype aanbieden aan de Vlaamse overheid? Ontdek hier hoe je jouw vastgoedaanbod kan bekendmaken op de interne vastgoedmarkt van de Vlaamse overheid!

    Spreker: Anne-Sofie De Loore, Team vastgoedbeleid 

    Anne-Sofie De Loore (°1985) studeerde in 2009 af als Master in de Rechten aan de Universiteit Gent. In 2010 behaalde ze het master-na-masterdiploma Notariaat. Na een aantal korte werkervaringen bij de FOD Financiën (Kadaster, Registratie en Domeinen) en in het notariaat, maakte ze de overstap naar de Vlaamse overheid. In 2011 startte ze bij het Departement Financiën en Begroting als dossierbeheerder bij de dienst Patrimoniumbeheer enerzijds, en als Vlaamse instrumenterende ambtenaar bij de dienst Vastgoedakten anderzijds. In 2015 werd de dienst Patrimoniumbeheer overgeheveld naar Het Facilitair Bedrijf, waar Anne-Sofie als Expert vastgoedbeleid instaat voor de valorisatie van het vastgoed van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest.

    Doelgroep: iedereen - GETIPT VOOR LOKALE BESTUREN

    14:00 - 14:45

    Ontdek de mogelijkheden van de nieuwe Vlaamse Vastgoeddatabank 

    De Vlaamse Vastgoeddatabank werd eind april 2019 vernieuwd. Naast een meer gebruiksvriendelijke invoermodule werd ook gekozen voor een andere rapporteringstool. Deze tool levert meer mogelijkheden naar analytics toe en vereist een andere manier van werken. De projectleider toont je graag wat het nieuw beestje allemaal kan.

    Spreker: Christophe Van Loo, Team Vastgoed

    Doelgroep: entiteiten Vlaamse overheid