chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Toegang vanaf het internet tot de (AMaaS) Documentum-toepassingen van de Vlaamse overheid vanaf 1 september 2016 via Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid

    Wat zijn de (AMaaS) Documentum-toepassingen van de Vlaamse overheid?

    Bepaalde entiteiten van de Vlaamse overheid maken gebruik van een Documentumtoepassing (docbase) die wordt aangeboden door HB-plus. Deze AmaaS toepassingen zijn initieel opgezet als gedeeld platform door Het Facilitair Bedrijf en bedoeld voor klanten die een toepassing gebaseerd op Documentum gebruiken. Meer info over het Documentum-platform vindt u  op https://open10.vonet.be/sites/bz/ICT/SharedPlatformen/default.aspx waar je kan doorklikken naar Documentum.

    Nieuw gebruikersrecht “Documentum Vlaamse overheid Internettoegang” in Gebruikersbeheer VO GID

    Om op een AMaaS Documentumtoepassing van de Vlaamse overheid te kunnen aanmelden vanaf GID of Vo-netwerk verandert er niets. U neemt contact op met de applicatiebeheerder die u binnen de desbetreffende docbase de nodige toegangsrechten zal toekennen. Daarna kunt u aanmelden met uw Alfa-AD-gebruikersnaam en paswoord.

    Om op een AMaaS Documentumtoepassing van de Vlaamse overheid te kunnen aanmelden vanaf het internet moet u vanaf 1 september 2016 over een nieuw gebruikersrecht “Documentum Vlaamse overheid Internettoegang” beschikken in het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid. Deze informatie is dus enkel relevant voor mensen die toegang wensen tot de Documentum docbases vanaf het internet.

    Opgelet! Enkel de volgende docbases zijn via het internet toegankelijk:

    Het nieuwe gebruikersrecht “Documentum Vlaamse overheid Internettoegang” werd, waar mogelijk, automatisch toegekend aan gebruikers die reeds kunnen/konden aanmelden vanaf het internet bij een van de betrokken docbases en die sinds 1/1/2016 zich ook effectief aangemeld hebben.

    Voor gebruikers die niet recent (sinds 1/1/2016) via het internet aangemeld hebben, zal de verantwoordelijke lokale beheerder, indien dit recht nog vereist is, zelf actie moeten ondernemen in het Gebruikersbeheer.

    Nieuwe procedure

    Vanaf 1 september 2016 moet het toegangsrecht “Documentum Vlaamse overheid Internettoegang” voor toegang vanaf het internet tot Documentumtoepassingen van de Vlaamse overheid toegekend en beheerd worden in het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid (voor de doelgroep VO-medewerkers: https://gebruikersbeheer.vlaanderen.be of https://gebruikersbeheer.vonet.be).

    Aanmelden vanaf het internet op AMaaS documentumtoepassingen van de VO

    • Kunt u vanaf 1 september 2016 niet meer aanmelden vanaf het internet op een van de betrokken Documentumtoepassingen? Neem dan eerst contact op met uw lokale beheerder. Uw lokale beheerder kan in het Gebruikersbeheer controleren of u de juiste rechten hebt (zie verder) en kan u deze rechten, indien nodig, toekennen.

     Informatie voor de lokale beheerder, vindt u hier .