chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    In 2019 vond de Trefdag Digitaal Vlaanderen plaats op donderdag 28 november in het ICC in Gent.

    Bekijk de terugblik van de Trefdag Digitaal Vlaanderen 2019 .

    Focus van de Trefdag Digitaal Vlaanderen 2019

    Informatie Vlaanderen wil de samenwerking op het vlak van gegevensaanmaak, -beheer en -deling bevorderen en regelen, zowel tussen overheidsdiensten onderling als tussen overheden, burgers en bedrijven. De Trefdag brengt al onze klanten samen.

    Ons agentschap ondersteunt de verbetering van de dienstverlening van de overheid door als digitaal leider op te treden. Zo kan iedereen eenvoudig informatie vinden en communiceren met de Vlaamse overheid.

    Onze opdracht is divers. Naast geografische informatie ontsluiten we persoons- en bedrijfsgegevens via het MAGDA-platform. Via de Vlaamse Infolijn komen we in contact met de burgers, waarvoor we sinds kort ook ‘Mijn Burgerprofiel’ maakten. Dat brengt alle relevante persoonlijke informatie over burgers samen op 1 platform.

    Vakbeurs

    Op de Trefdag waren 79 bedrijven en organisaties die hun diensten voorstelden op de beursvloer. Bekijk het overzicht van de standhouders in 2019.

    Programma Trefdag Digitaal Vlaanderen (#TDV19)

    In het programma konden de 2400 bezoekers hun keuze maken uit niet minder dan 33 infosessies.

    De infosessies waren opgedeeld in drie thema’s. Er waren vier infosessies volgens het thema ‘Inspireren’ waarbij de klemtoon lag op een innovatieve overheid.

    12 infosessies waren gebundeld volgens het thema ‘Samenwerken’ met de nodige aandacht voor smart cities en een vlotte dienstverlening.

    16 infosessies vielen onder het thema ‘Ordenen'. De focus ligt op digitale platformen, smart data, smart hub en geo als basis.

    Doorlopend werd een demo gegeven van het nieuwe dispatchsysteem van De Lijn.