Gedaan met laden. U bevindt zich op: Video, radiospot en audiologo internationaal Huisstijlrichtlijnen

Video, radiospot en audiologo internationaal

Video (tv en online)

Tijdens de hele duur van het filmpje plaats je de leeuwenkop linksboven in de hoek, op een afstand van de rand, 92% zwart in een witte trapezium, dekking 75%, 190 pixels hoog, resolutie. 72 dpi.

Voor de muziek tijdens de spot kun je gebruik maken van de brand score die speciaal voor de Vlaamse overheid werd ontwikkeld.

  • Voor uitzending op tv moet het trapeziumlogo geplaatst worden
    binnen het frame ‘title safe’, anders wordt de leeuwenkop op sommige schermen afgesneden.
  • In webfilmpjes is het niet noodzakelijk rekening te houden met het frame ‘title safe’ aangezien het beeld niet wordt afgesneden. Het trapezium mag dus in de hoek geplaatst worden.

Op het einde van de spot

Op het einde van de spot gebruik je altijd een pancarte die vergelijkbaar is met het basisgrid van de huisstijl en het audiologo van de Vlaamse overheid (zie Audiologo en soundscore):

  1. het trapeziumlogo
  2. het entiteitslogo op maximaal twee lijnen
  3. een URL
  4. het schuine vlak in wit (!) met een hellingsgraad van 3 graden.
  5. de titel of campagneboodschap (plaats vrij te bepalen)
  6. een geel vlak als achtergrond.

Webfilmpjes

Het is in webfilmpjes niet nodig om permanent het logo van de Vlaamse overheid links bovenaan te tonen. In het begin verschijnt het 75% transparant trapezium met leeuwenkop 92% zwart 3 seconden in beeld en op het einde in de eindpancarte.

Radiospot

Een radiospot die langer dan 10 seconden duurt, eindigt met een vaste boodschap, gevolgd door het audiologo. Je kunt kiezen uit de volgende tekstjes:
Engels:

  • ‘An initiative of Flanders’;
  • ‘This message is brought to you by Flanders’;
  • ‘A message from Flanders’;
  • ‘Flanders, State of the Art’

Frans:

  • “Une initiative de la Flandre”
  • “Réalisé à l’initiative de la Flandre”