chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Veelgestelde vragen over Vlimpers Mobiel

    Inloggen

    Welke gebruikersnaam en wachtwoord moet ik invoeren?

    Dit is de gebruikersnaam en het wachtwoord om je digitale sleutels bij de federale overheid te beheren. Heb je dit nog nooit gedaan, meld je dan via eID aan op de site van de federale overheid en volg de stappen voor een nieuwe gebruiker.

    Wat zijn die digitale sleutels en waarom heb ik ze nodig?

    Je kunt jezelf enkel aanmelden bij Vlimpers Mobiel via een beveiligingscode via SMS, via een mobiele app, via een token of via een eID-kaartlezer. Telkens vereisen deze digitale sleutels ook jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Lees meer over digitale sleutels bij de federale overheid of bekijk dit instructiefilmpje:

    Wat heb ik nodig om de SMS-code te activeren?

    Een eID, een eID-kaartlezer, jouw gebruikersnaam en wachtwoord die gekoppeld is aan "mijn digitale sleutels" van de federale overheid. Volg dit stappenplan of bekijk dit instructiefilmpje: 

    Kan ik de SMS-code activeren via mijn smartphone of tablet?

    Alleen als je een draadloze eID-kaartlezer hebt, kan je de SMS-code activeren via je smartphone of tablet. Heb je een eID-kaartlezer met kabel en kan je deze niet aansluiten op jouw smartphone of tablet, dan kan je de SMS-code activeren via jouw computer.

    Welk gsm-nummer en/of e-mailadres koppel ik aan "mijn digitale sleutels"?

    Dat bepaal je volledig zelf. Vergeet wel niet dat je “mijn digitale sleutels” ook voor andere toepassingen kunt gebruiken zoals Tax-on-Web.

    Wat heb ik nodig om een mobiele app te activeren?

    Een eID, een eID-kaartlezer, jouw gebruikersnaam en wachtwoord die gekoppeld is aan 'mijn digitale sleutel’ van de federale overheid. Volg dit stappenplan of bekijk dit instructiefilmpje:

    Foutmelding na het aanmelden via een digitale sleutel

    Krijg je na het aanmelden via een digitale sleutel een melding ‘Login Failed’?

    Oorzaak:

    Je gebruikt een ander internetbrowser (bijvoorbeeld Google Chrome, Internet Explorer,...) om je aan te melden op Vlimpers Mobiel dan het standaardbrowser op je toestel.

    Oplossing:

    Gebruik je standaard internetbrowser om aan te melden op Vlimpers Mobiel. Wat je standaard internetbrowser is, kun je terugvinden in de instellingen van je telefoon. 

    Werklijst

    Waarom komt alleen “jaarlijks verlof” en “telewerk” voor in de werklijst van Vlimpers Mobiel?

    Vlimpers Mobiel behandelt voorlopig enkel deze twee meest voorkomende soorten aanvragen. In het najaar onderzoeken we verder of we meerdere soorten aanvragen kunnen toevoegen.

    Kan ik ook meerdere werklijstitems in één keer goed- of afkeuren?

    Jawel, je kan alle aanvragen in één keer goedkeuren, afkeuren en zelfs verwijderen. Je kan eveneens een selectie maken van enkele aanvragen, bijvoorbeeld alle telewerk-aanvragen.

    Wat betekenen die gekleurde icoontjes?

    Telewerk is altijd groen. Jaarlijks verlof is altijd blauw. Daarnaast verschijnt altijd een logo dat de periode aangeeft. Bijvoorbeeld:

     Telewerk - Voormiddag

     Jaarlijks verlof - Volledige dag

    Waarom krijg ik een vraagteken te zien bij een aanvraag in mijn werklijst?

    Wanneer iemand een goedgekeurde aanvraag annuleert, dan komt deze annulatie met vraagteken in jouw werklijst terecht.

    Teamkalender

    Wat betekenen de verschillende kleuren in de teamkalender?

    De blauwe kleur geeft aan dat het personeelslid die dag niet beschikbaar is.

    De groene kleur geeft aan dat het personeelslid die dag wel beschikbaar is.

    Bij een combinatie van beschikbaar zijn (bv. telewerken) met een aantal uren niet-beschikbaar zijn (bv. 2 uur jaarlijks verlof) wordt die dag eveneens groen ingekleurd, maar verschijnt er wel een klokje op diezelfde dag.

    Wat betekenen de letters (D/T) in de teamkalender?

    Een D wijst op een dienstreis (zowel binnen- als buitenland).

    Een T wijst op telewerk.

    Wat betekent dat klokje in de teamkalender?

    Een klokje betekent dat er een aanvraag gebeurde in uren.

    Wat betekent “uren te presteren” en “uren aangevraagd” in het detailscherm?

    We volgen hetzelfde principe als de maandkalender in Vlimpers.

    Uren te presteren zijn de uren die iemand volgens diens contract dient te werken.

    Uren aangevraagd zijn alle uren opgeteld van alle afwezigheden die voor die dag zijn aangevraagd.

    Verlofteller

    Wat is die paarse balk?

    Het donkerpaarse gedeelte in deze balk geeft jouw restwaarde weer.

    Het lichtpaarse gedeelte geeft jouw opname weer.

    Wat betekent "dagen overgedragen" en "gecorrigeerd recht"?

    We gebruiken dezelfde begrippen als die uit de verlofteller van Vlimpers.

    Dagen overgedragen zijn de dagen die je van de voorgaande jaren hebt overgedragen.

    Gecorrigeerd recht is het verlofrecht dat rekening houdt met alle andere afwezigheden die impact hebben op het verlofrecht (o.a. onbetaald verlof).

    Historie

    Hoe ver reikt mijn historie?

    Standaard kun je navigeren tot 1 jaar in het verleden en 1 jaar in de toekomst. Via de zoekfunctie kun je aanvragen tot 10 jaar in het verleden en de toekomst zoeken.

    Wat betekenen de icoontjes?

    Het eerste icoontje geeft altijd de periode aan. Het tweede icoontje staan voor de status van de aanvraag. Bijvoorbeeld:

     Namiddag - Ingediend

     Tijd - Goedgekeurd

    Problemen

    Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg?

    Geef dit op dezelfde manier door aan je personeelsdienst zoals bij een probleem met Vlimpers. Vermeld expliciet dat het over 'Vlimpers Mobiel' gaat en vergeet de foutcode niet te vermelden.

    Mobiele site

    Wie kan er Vlimpers Mobiel gebruiken?

    Alle Vlimpers-gebruikers die de Vlimpers-toepassing vandaag via self-service gebruiken.

    Wat kost het om Vlimpers Mobiel te gebruiken?

    Vlimpers Mobiel is kosteloos voor de entiteit die gebruik maakt van Vlimpers en voor het personeelslid dat gebruik maakt van Vlimpers. Meer informatie over de tarieven van Vlimpers lees je op de pagina Vlimpers tarieven.

    Wat moet ik installeren om gebruik te kunnen maken van Vlimpers Mobiel?

    Helemaal niks. Vlimpers Mobiel is een mobiele website en geen app. Vlimpers Mobiel bereik je met de browser op je smartphone of tablet.

    Kan ik Vlimpers Mobiel toevoegen als favoriete website?

    Dit kan via de browser op jouw smartphone. Het is ook mogelijk om Vlimpers Mobiel toe te voegen aan het startscherm van jouw smartphone.