chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Woon-werkverkeer met het openbaar vervoer

    De Vlaamse overheid neemt de kosten van een abonnement op het openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer volledig ten laste.

    Het supplement voor een abonnement in eerste klasse van de NMBS blijft ten laste van het personeelslid.

    Wat moet je doen als je MOBIB-abonnement vervalt?

    Op de voorkant van je MOBIB-kaart zie je de vervaltdatum van jouw MOBIB-kaart. Als jouw MOBIB-kaart moet vernieuwd worden, heb je een attest nodig. Het Team Overheidsbreed van het Dienstencentrum Personeelsadministratie (DCPA) zal je dit attest via e-mail bezorgen. Met het attest ga je naar een NMBS-loket. Jouw huidige abonnement zal opgeladen worden op de nieuwe MOBIB-kaart. Je hoeft niets te betalen; de prijs voor een nieuwe kaart is ten laste van de werkgever.

    Heb je een week voor het vervallen van jouw MOBIB-kaart geen attest ontvangen? Verwittig het DCPA via het Contactformulier Vlimpers.

    Let wel: de MOBIB-kaart moet steeds hernieuwd worden als je abonnement vervalt of als er een xtra vervoersabonnement (bijvoorbeeld De Lijn) op moet of als je een extra vervoersabonnement niet meer gebruikt. Als je een nieuwe MOBIB-kaart nodig hebt voor deze reden, contacteer het DCPA via het Contactformulier Vlimpers.

    Regelgeving