chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Veelgestelde vragen toepassingen Facilipunt

    Wie mag er een bericht plaatsen op de mediaschermen?

    Alle entiteiten van de VO die gehuisvest zijn in één of meerdere gebouwen waar het beheer gebeurt door Het Facilitair Bedrijf en waar infoschermen van Het Facilitair Bedrijf geplaatst zijn. 

    Graag wensen wij een bijkomende stopplaats aan te vragen voor de estafetteronde. Is dit mogelijk?

    Je kunt via facilipunt.be een nieuwe stopplaats voorstellen. Elke aanvraag dient minimaal volgende gegevens te bevatten:

    • het exacte adres dat men wenst toe te voegen als stopplaats.
    • de entiteit(en) van de Vlaamse overheid voor wie op de aangevraagde stopplaats. poststukken dienen te worden opgehaald en/of afgeleverd.
    • de frequentie waarmee men wenst dat de nieuwe stopplaats wordt aangedaan (dagelijks, een aantal maal per week, wekelijks).
    • de geschatte hoeveelheid poststukken die gemiddeld per passage op de nieuwe stopplaats zou moeten worden opgehaald en/of afgeleverd.
    • de contactgegevens van het aanspreekpunt op de aangevraagde nieuwe stopplaats.

    Uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst van een aanvraag beslist Het Facilitair Bedrijf, na overleg met de aanvrager en met de opgegeven contactpersoon ter plaatse, of de gevraagde locatie gedurende een proefperiode van 6 weken kan worden opgenomen als tijdelijke stopplaats in de estafetterondes. Daarna wordt geëvalueerd of de stopplaats definitief kan worden opgenomen.

    Wat mag er zeker niet in je pakje zitten?

    Illegale goederen zoals: wapens, verboden middelen, giftige producten,… Liefst ook geen voedingswaren die kunnen bederven.

    Kan je jouw pakje bestellen dat bij levering moet worden betaald?

    Neen. Het Facilitair Bedrijf aanvaardt geen enkel pakje dat bij levering moet worden betaald. De pakjesdienst is bedoeld voor de ontvangst van pakjes die al zijn betaald. Pakjes die niet betaald zijn, worden niet aanvaard en worden teruggestuurd naar de afzender.

    Wat is er voorzien bij beschadiging, diefstal of verlies van jouw pakje?

    Eens het pakje in één van onze gebouwen is afgeleverd, zal Het Facilitair Bedrijf alle nodige maatregelen treffen om schade, diefstal of verlies te vermijden. Wanneer er, ondanks deze voorzorgsmaatregelen, toch een probleem is, is Het Facilitair Bedrijf in geen enkel geval aansprakelijk. De pakjesdienst is enkel en alleen een ontvangstdienst, die Het Facilitair Bedrijf gratis ter beschikking stelt.

    Hoe groot en zwaar mogen jouw pakjes zijn?

    De langste zijde mag max 1,5 m zijn, de totale oppervlakte mag max 3 m bedragen en het pakket mag maxium 30 kg wegen. Het Facilitair Bedrijf vraagt je echter om geen al te zware of te grote artikelen te bestellen. Deze artikelen moeten gemakkelijk hanteerbaar zijn om zo beschadiging te voorkomen en om ze te kunnen stockeren waar je ze dan kunt ophalen.

    Kan je jouw pakje via de pakjesdienst/verzending van het gebouw terugsturen?

    Neen, de pakjesdienst staat enkel in voor de ontvangst. Je kunt niets terugsturen via deze dienst. Je kan jouw pakje terugsturen via de post in het Noordstation, op wandelafstand van het Ferraris-, Ellips en het Consciencegebouw.

    Binnen welke termijn moet je jouw pakje komen afhalen?

    Vanaf het moment dat je de mail ontvangt dat het pakje beschikbaar is aan het onthaal, vraagt Het Facilitair Bedrijf je jouw pakje binnen de 2 werkdagen te komen ophalen. Op die manier blijft voldoende ruimte behouden voor andere pakjes.

    Kan de pakjesdienst jouw pakje tijdelijk bewaren? (Bijvoorbeeld wanneer je verlof hebt, ziek bent,...)

    Om ervoor te zorgen dat er voldoende ruimte is voor de pakjes, vraagt Het Facilitair Bedrijf je jouw pakje zo vlug mogen te komen afhalen. Als het onmogelijk is om jouw pakje binnen de twee dagen te komen afhalen, dan kan je jouw mail met jouw referentienummer aan een collega geven die in jouw plaats het pakje komt afhalen.

    Wat doe je als je zelf geen tijd heb om jouw pakje te gaan afhalen?

    Wanneer je niet zelf jouw pakje kunt komen afhalen, kun je jouw mail met referentienummer aan een collega geven die in jouw plaats jouw pakje komt afhalen.

    Startpagina's