chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Veelgestelde vragen toepassingen Facilipunt

    Hoe vraag ik toegang tot het draadloos netwerk/wifi voor mijn bezoekers bij een evenement?

    Toegang wordt aangevraagd via een melding op facilipunt.be.  Bezorg ons ten laatste 2 weken voor het evenement de volgende gegevens:

    • Datum van het evenement
    • Locatie (gebouw + verdieping)
    • Contactpersoon (organisator)

    Wie heeft er recht op een restaurantkaart?

    VO-ambtenaren die geen recht hebben op een toegangsbadge, maar wel willen lunchen in onze restaurants, kunnen een restaurantkaart aanvragen waarmee ze toegang tot het restaurant krijgen.  De aanvraag gebeurt via een melding op facilipunt.be

    Wie heeft er geen recht op een toegangsbadge?

    Elke VO-ambtenaar die niet in een groot gebouw werkt en waarvan standplaats hoofdkantoor niet in een groot gebouw is. Uiteraard kan deze VO-ambtenaar, wanneer deze in één van onze gebouwen moet zijn, steeds toegang vragen aan het onthaal.  

    Wie heeft er recht op een toegangsbadge?

    - elke VO-ambtenaar die er zijn standplaats heeft
    - elke VO-ambtenaar met een hoofkantoor in een groot administratief gebouw
    - elke externe die voor de VO in deze gebouwen werkt
    - elke AG of SG, onafhankelijk van standplaats
    - vakbondsleden
    - kabinetsmedewerkers 

    Ik heb nog geen badgehouder/lanyard? Waar kan ik er eentje vragen?

    Je mag een lanyard/badgehouder en lint vragen aan het onthaal van onze grote gebouwen te Brussel en VAC's.  Zij kunnen je er meteen eentje geven.

    Hoe worden de kosten geregeld bij mobiel printen?

    In de grote gebouwen van de Vlaamse overheid waar we het mobiel printen uitrollen worden de kosten als volgt verdeeld:

    1) Huur van de multifunctionals -> Het Facilitair Bedrijf
    2) Onderhoud van de multifunctionals -> Het Facilitair Bedrijf
    3) Clicks van de multifunctionals -> entiteit die de clicks gedaan heeft (onafhankelijk van op welke multifunctional).

    Wat gebeurt er met de ingezamelde oude badges?

    Deze worden gerecycleerd.

    Heeft mijn nieuwe badge automatisch dezelfde rechten als mijn oude badge?

    Bij de vernieuwing van jouw badge zetten we jouw bestaande rechten over. Je hebt dus automatisch opnieuw toegang tot de parkings van de grote gebouwen in Brussel etc.

    De parking Ellips is een speciaal geval, daar kan het één à twee werkdagen duren alvorens deze terug actief is op de nieuwe badge, want dit wordt verwerkt via een automatisch script dat ‘s nachts loopt.   De Parkings van VAC Antwerpen, VAC Gent en VAC Brugge worden niet automatisch overgezet omdat dit private parkings zijn.  Vraag toegang tot deze parking wanneer je je badge bij het onthaal afhaalt.

    Mijn badge heeft nog geen foto, dien ik een nieuwe badge aan te vragen?

    Het Facilitair Bedrijf gaat de vernieuwing van de huidige badges gefaseerd aanpakken, en zal dit project spreiden over drie jaar.  
    In het najaar van 2017 krijgen alle bewoners van Herman Teirlinckgebouw een nieuwe badge volgens de nieuwe lay-out, daarna (in 2018 en 2019) volgen de andere gebouwen/entiteiten. Meer nieuws over de exacte planning zal in december 2017 volgen.  

    Hoe werkt een roomie (scherm) aan de deur van de vergaderzalen?

    Een roomie is een tablet die buiten aan een vergaderzaal hangt. Hij is verbonden met het zaalreserveringssysteem van Facilipunt. Je vindt er informatie op over de beschikbaarheid van de betreffende zaal voor die dag. Lees er alles over op de site van de Digitale Werkplek.

    Startpagina's