chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Veelgestelde vragen toepassingen Facilipunt

    Wat mag er zeker niet in je pakje zitten?

    Illegale goederen zoals: wapens, verboden middelen, giftige producten,… Liefst ook geen voedingswaren die kunnen bederven.

    Kan je jouw pakje bestellen dat bij levering moet worden betaald?

    Neen. Het Facilitair Bedrijf aanvaardt geen enkel pakje dat bij levering moet worden betaald. De pakjesdienst is bedoeld voor de ontvangst van pakjes die al zijn betaald. Pakjes die niet betaald zijn, worden niet aanvaard en worden teruggestuurd naar de afzender.

    Wat is er voorzien bij beschadiging, diefstal of verlies van jouw pakje?

    Eens het pakje in één van onze gebouwen is afgeleverd, zal Het Facilitair Bedrijf alle nodige maatregelen treffen om schade, diefstal of verlies te vermijden. Wanneer er, ondanks deze voorzorgsmaatregelen, toch een probleem is, is Het Facilitair Bedrijf in geen enkel geval aansprakelijk. De pakjesdienst is enkel en alleen een ontvangstdienst, die Het Facilitair Bedrijf gratis ter beschikking stelt.

    Hoe groot en zwaar mogen jouw pakjes zijn?

    De pakjesdienst bepaalt geen maximaal gewicht of maximale afmeting voor jouw pakjes. Het Facilitair Bedrijf vraagt je echter om geen al te zware of te grote artikelen te bestellen. Deze artikelen moeten gemakkelijk hanteerbaar zijn om zo beschadiging te voorkomen en om ze aan het onthaal te kunnen stockeren waar je ze dan kunt ophalen.

    Kan je jouw pakje via de pakjesdienst/verzending van het gebouw terugsturen?

    Neen, de pakjesdienst staat enkel in voor de ontvangst. Je kunt niets terugsturen via deze dienst. Je kan jouw pakje terugsturen via de post in het Noordstation, op wandelafstand van het Ferraris-, Ellips en het Consciencegebouw.

    Binnen welke termijn moet je jouw pakje komen afhalen?

    Vanaf het moment dat je de mail ontvangt dat het pakje beschikbaar is aan het onthaal, vraagt Het Facilitair Bedrijf je jouw pakje binnen de 2 werkdagen te komen ophalen. Op die manier blijft voldoende ruimte behouden voor andere pakjes.

    Kan de pakjesdienst jouw pakje tijdelijk bewaren? (Bijvoorbeeld wanneer je verlof hebt, ziek bent,...)

    Om ervoor te zorgen dat er voldoende ruimte is voor de pakjes, vraagt Het Facilitair Bedrijf je jouw pakje zo vlug mogen te komen afhalen. Als het onmogelijk is om jouw pakje binnen de twee dagen te komen afhalen, dan kan je jouw mail met jouw referentienummer aan een collega geven die in jouw plaats het pakje komt afhalen.

    Wat doe je als je zelf geen tijd heb om jouw pakje te gaan afhalen?

    Wanneer je niet zelf jouw pakje kunt komen afhalen, kun je jouw mail met referentienummer aan een collega geven die in jouw plaats jouw pakje komt afhalen.

    Hoe werkt de Cubee pakjesautomaat?

    Cubee wordt georganiseerd door Bpost, maar werkt ook met talloze andere koerierdiensten samen. De samenwerkingen evolueren constant.
    Indien je Cubee niet kan selecteren als leveringsmethode kan je jouw pakje niet leveren in de Cubee pakjesautomaat.

    Alle informatie vind je op https://cubee.be/nl

    Nuttige tips:

    • Selecteer de Cubee pakjesautomaat als leveringsmethode in de check-out
    • Wacht op de mailbevestiging waarin staat dat jouw pakje toegekomen is bij Cubee.
    • Ga naar de Cubee met de QR-code en scan de code.
    • Neem je pakje uit de Cubee.

    Hoe vraag ik toegang tot het draadloos netwerk/wifi voor mijn bezoekers bij een evenement?

    Toegang wordt aangevraagd via een melding op facilipunt.be.  Bezorg ons ten laatste 2 weken voor het evenement de volgende gegevens:

    • Datum van het evenement
    • Locatie (gebouw + verdieping)
    • Contactpersoon (organisator)

    Startpagina's