chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Lokaal bestuur dat wil aansluiten voor de webdiensten van het Vlaams Loket Woningkwaliteit (VLOK)

    Als je als lokaal bestuur wil aansluiten op MAGDA om de VLOK webdiensten te gebruiken, dan kan je dit vereenvoudigd aansluitingsproces volgen.

    ""

    • 1

      Introductie

      ""

      Dit is een optionele stap.

      Als je nog geen inleiding gekregen hebt over het aansluitingsproces op MAGDA voor VLOK webdiensten, neem dan contact op voor een introductie. Daarvoor vul je het formulier ‘MAGDA – algemene vragen’ in.

    • 2

      Aanvraag aansluiting

      ""

      Wanneer je hebt beslist om de VLOK webdiensten te integreren, dan kan je de aansluiting op MAGDA aanvragen.

      • Voorbereiding
        De aanvraag tot aansluiting moet je voorbereiden: je moet vooraf enkele keuzes gemaakt hebben en er moeten enkele documenten meegeleverd worden. Waarschijnlijk moet je een en ander vooraf bespreken binnen jouw organisatie. We raden aan om vooraf het online aanvraagformulier helemaal te doorlopen. Je kan dat doen samen met dit (bij wijze van voorbeeld) vooraf ingevuld model .
      • Intakegesprek – optioneel
        Heb je nog functionele of technische vragen, of vragen in verband met het aansluitingsformulier? Neem dan met ons contact op via ‘MAGDA – algemene vragen’. Indien nodig maken we een afspraak voor een intakegesprek.
      • Dien je aanvraag in via het online aanvraagformulier .
        Gebruik daarbij het vooraf ingevuld model .

      Jouw aanvraag komt terecht bij het aansluitingsteam. Ze brengen jou op de hoogte van de volgende stappen.

    • 3

      Planning en middelen

      ""

      Het aansluitingsteam controleert jouw aanvraag (Is de aanvraag volledig? Is alles duidelijk ingevuld?) en de aansluiting wordt ingepland.

    • 4

      Opzetten aansluiting

      ""

      Het aansluitingsteam verwerkt jouw aanvraag. Voor de meeste stappen hoef je niets te doen. Voor sommige stappen (bijvoorbeeld het maken en klaarzetten van de nodige certificaten of het toekennen van de juiste rechten in het gebruikersbeheer), moet je zelf ook wat actie ondernemen. Je wordt hiervan per mail verwittigd en je krijgt hiervoor de nodige informatie.

    • 5

      Dienst in test

      ""

      De aansluiting wordt opgezet in een testomgeving. Het aansluitingsteam brengt je op de hoogte, je volgt de eventuele instructies op.

    • 6

      Dienst in productie

      ""

      De dienst wordt opengesteld in de MAGDA-productieomgeving. Je dient nog enkele tests uit te voeren om eventuele problemen op te sporen. Het aansluitingsteam neemt hiervoor contact met jou op.

    • 7

      Ingebruikname

      ""

      Proficiat, de aansluiting op MAGDA is operationeel.
      Heb je nog vragen of stel je een technisch probleem vast bij het gebruik van MAGDA, dan kan je deze melden aan de Kruispuntbank Vlaanderen Service Desk .