chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Vlaamse overheid wint bronzen Effie met Checkcheckcheck-campagne

    Looptijd: 30 sep 2021 tot 31 dec 2021

    Op 30 september werd de Checkcheckcheck-campagne van de Vlaamse overheid beloond met een Bronzen Effie. De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit.

    Collega Brigitte Rombaut van het team Communicatie van het Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken coördineerde deze campagne in nauw overleg met de kabinetten van minister-president Jan Jambon en minister Benjamin Dalle.

    Doel en strategie
    Tijdens de eerste lockdown in 2020 kwam de campagne in bijzondere omstandigheden en onder grote tijdsdruk tot stand dankzij de zeer goede samenwerking met het creatief bureau Famous Grey en het mediabureau Mindshare. Het doel van de campagne was de Vlaamse bevolking sensibiliseren, geruststellen, motiveren en activeren om de coronamaatregelen op te volgen. De strategie was erop gericht om een oproep te doen tot respect voor elkaar, tot burgerzin en verantwoordelijkheid nemen.

    Deze Effie is de kers op de taart voor de inspanningen van iedereen die aan de campagne heeft meegewerkt. De award is een blijk van waardering voor de effectiviteit van de gebruikte (marketing)communicatie.

    Praktisch
    Voor een overzicht van de campagne kunt u surfen naar www.vlaanderen.be/doe-de-check-check-check en www.vlaanderen.be/voorelkaar. Voor meer informatie over de bronzen Effie kunt u surfen naar www.effiebelgium.be/nl/winner-2021-vlaamse-overheid.asp.