Toevoegen

Het hoogste niveau van een organisatiestructuur is de ‘organisatie’. Deze wordt doorgaans aangemaakt door een (hoofd)toegangsbeheerder bij Digitaal Vlaanderen.

De verdere uitbouw van de structuur valt de (hoofd)toegangsbeheerder te beurt. Om niveaus aan te maken of te verwijderen moet je namelijk de rol 'toegangsbeheerder' hebben.

Vooraleer je van start gaat denk je goed na welke profielen kunnen worden gebundeld doordat ze in dezelfde mate toegang moeten krijgen tot dezelfde Digitaal Vlaanderen-applicaties. Beslis je dan om een onderverdeling te maken in één of meerdere subgroepen, dan kan je onderaan de groene actieknop 'nieuwe organisatie' gebruiken.

Je komt uit op een pagina ‘voeg suborganisatie toe’. Daar moet je een naam, e-mailadres, telefoonnummer en adres ingeven (* = verplichte velden). Dit gebeurt op dezelfde manier als bij de aanmaak of wijziging van een organisatieprofiel: Je kan een ‘soort adres’ aanduiden, je voert de details in en bewaart alles.

Na bewaren krijg je het resultaat meteen te zien.

Ben je nog niet tevreden over de contactinformatie op het profiel dan klik je onderaan op ‘Wijzig organisatie’.

Wanneer je het resultaat goed vindt kan je ook de aangemaakte structuur gaan bekijken door te klikken op een hoger niveau in het pad en daar te gaan naar het tabblad ‘Suborganisaties’.

Na aanmaak van enkele suborganisaties zou dit er dan zo uitzien:  

Na het aanmaken van een tweede niveau zoals hierboven kan je ook nog een derde niveau creëren. Dit gebeurt op dezelfde manier, maar dan is je uitgangspunt het profiel van één van de suborganisaties.

Noot: Voor veel organisaties is het voldoende om slechts 1 niveau te hanteren (nl de organisatie). In plaats van met suborganisaties te werken, ligt de focus dan meer op rollen aanpassen per gebruiker.