Buitenlandse onderneming

Je werkt voor een buitenlandse onderneming, die niet geregistreerd is in Belgiƫ.

Om buitenlandse ondernemingen en hun gebruikers in te regelen, neem je contact op met 1700, het infopunt van de Vlaamse Overheid. Bel, mail of chat gratis met 1700.
1700 is elke werkdag telefonisch bereikbaar van 9 tot 19 uur. Bellen vanuit het buitenland kan ook, op het betalende nummer +32 2 553 1700.

Opmerking: tot 31/12/2023 kan je ook nog inloggen via gebruikersnaam/wachtwoord-account van Geosecure, daarna verdwijnt deze mogelijkheid.

Je onderneming is al gekend in het Gebruikersbeheer Vlaanderen (IDM)

Gebruikte je KLIP al voor 2024, dan is je onderneming vanaf eind november 2023 ook gekend in het Gebruikersbeheer Vlaanderen en kunnen er gebruikers aan gekoppeld worden.

Deze gebruikers hebben ofwel een Belgisch RIjksregisternummer, ofwel een Belgisch BIS-registernummer nodig.

Pas in de loop van 2024 zullen buitenlanders op een geautomatiseerde manier een BIS-registernummer kunnen aanvragen. Tot dan is de enige mogelijkheid om persoonlijk in een registratiekantoor te verschijnen: https://www.vlaanderen.be/aanmelden-bij-de-overheid-mijn-digitale-sleutels/digitale-sleutels-voor-niet-belgen.

Neem contact op met het infopunt van de Vlaamse Overheid om je de nodige rechten te bezorgen.

Je onderneming is nog niet gekend in het Gebruikersbeheer Vlaanderen (IDM)

Deze onderneming zal eerst geregistreerd moeten worden in het Gebruikersbeheer Vlaanderen (IDM). Van zodra de onderneming gekend is in het Gebruikersbeheer Vlaanderen (IDM), kunnen er gebruikers aan gekoppeld worden.

Ook in dit geval neem je eerst contact op met het infopunt van de Vlaamse Overheid.