Activeren na blokkeren
Wanneer je een gebruikersprofiel terug wil activeren, kan je met behulp van de zoekbalk de persoon snel terugvinden. Het profiel werd immers eerder al aangemaakt en is bewaard gebleven. Een rood slotje wijst erop dat de gebruiker geblokkeerd is.
Doorklikken op de naam brengt je naar het beknopt gebruikersprofiel.
De reden tot blokkering staat duidelijk vermeld.
Als toegangsbeheerder kan je onderaan klikken op de actieknop ‘Activeer’.
Je krijgt de vraag of je wel zeker bent van de activering. Klik nogmaals op ‘Activeer’ om te bevestigen.
Resultaat: het gebruikersprofiel werd terug geactiveerd en heeft dezelfde eigenschappen als voordien:
- Met dezelfde set van rollen,
- In dezelfde (sub)organisatie
Merk op: De acties ‘Blokkeer’ en ‘Activeer’ vind je niet terug in de log van de ‘Audit Trail’.
Activeren na deactivatie
Wanneer een gebruikers zijn/haar enige account gedeactiveerd heeft (meer info bij Gebruikersprofiel>account>deactiveren) krijg je als toegangsbeheerder de reden te zien. Je kan de gebruiker deblokkeren door de account terug te activeren indien gewenst via de knop 'Activeer' op het beknopt gebruikersprofiel.
Resultaat: het gebruikersprofiel werd gedeblokkeerd en de account werd terug geactiveerd en heeft dezelfde eigenschappen als voordien.