Account verplaatsen

Wanneer je als toegangbeheerder op het beknopt gebruikerprofiel van een gebruiker bent is nu onderaan ook de knop 'Account verplaatsen' verschenen.

Dit kan je gebruiken als correctie wanneer de gebruiker in de verkeerde groep zit, of wanneer de gebruiker van functie is veranderd binnen de organisatie.

Scenario:
Nona Dewolf kreeg zonet een bijkomend account maar zit nu verkeerdelijk in de foute suborganisatie 'klantenrelaties'.
Deze account moet worden verplaatst naar de suborganisatie 'HR-Training'.

Als toegangsbeheerder ga je als volgt te werk:

Stap 1: Zoek de gebruiker op en klik op de te verplaatsen account.

Stap 2: Gebruik op het beknopt gebruikersprofiel onderaan de knop 'Account verplaatsen'.

Stap 3:
Geef de groep in waarnaar de account moet worden verplaatst (in dit geval de suborganisatie HR-Training).
Beslis ook of je de bestaande rollen wil meenemen (dit betekent: de rollen die specifiek aan deze gebruiker werden toegekend, en dus niet de automatische rollen die verbonden zijn aan een groep. Meer info over rollen).

Je krijgt een waarschuwing over de gevolgen van het verplaatsen. Je beslist om de verplaatsing door te voeren.

Stap 4: Bekijk het resultaat.

Resultaat: De gebruiker zal de volgende keer bij het aanmelden meteen de nieuwe situatie te zien krijgen.

Merk op:

  • Het uitnodigen van een gebruiker in de bewuste groep heeft niet hetzelfde effect omdat je op die manier een bijkomend account creëert.
  • Het is niet mogelijk om een account te verplaatsen naar een groep (organisatie of suborganisatie) waar zich al een account van deze gebruiker bevindt.